Dział Księgowości
ul. św. Anny 12, 31-008 Kraków
Do zadań działu należy obsługa procesu ewidencji i rozliczania dokumentów księgowych:
– działalności dydaktycznej;
– działalności naukowo-badawczej;
mgr Katarzyna Sodo – Kierownik
e-mail: katarzyna.sodo@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 336
pokój nr 12
- Kierowanie, organizowanie i kontrola pracy Działu w zakresie obsługi księgowej:
- działalności dydaktycznej i badawczej finansowanej z subwencji na utrzymanie potencjału dydaktycznego i badawczego,
- środków z IDUJ,
- podatków: VAT, CIT, podatku u źródła
- Nadzór nad dokumentacją przyjmowaną do Działu oraz zatwierdzanie dokumentów księgowych przygotowanych przez pracowników Działu
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podległych pracowników przepisów przeciwpożarowych, zasad BHP oraz postanowień regulaminu Pracy
- Sprawozdawczość finansowo-księgowa Collegium Medicum
- Sprawozdawczość GUS ( wybrane zagadnienia)
- Opracowanie rocznych planów finansowych oraz sprawozdawczość ich wykonania
- Kontrola zaksięgowanych dokumentów
- Księgowanie i uzgadnianie konta przelewów płacowych
- Analiza i uzgadnianie podatku od nieruchomości
mgr Anna Kasperczyk- zastępca kierownika
e-mail: an.kasperczyk@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 308
pokój nr 16
- Księgowanie memoriałowych dokumentów finansowo-księgowych dotyczących działalności naukowo-badawczej
- Księgowanie wyciągów bankowych w zakresie subwencji na utrzymanie potencjału badawczego oraz uzgadnianie sald
- Kompleksowy nadzór finansowy i controlingowy nad realizacją zadań określonych w ramach Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza
- Sporządzanie sprawozdawczości GUS z zakresu działalności naukowo-badawczej
- Obsługa rozrachunków płacowych
mgr Małgorzata Kotara
e-mail: malgorzata.gawron@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 308
pokój nr 16
- Księgowanie dokumentów memoriałowych podstawowej działalności dydaktycznej
- Księgowanie i uzgadnianie wyciągów bankowych podstawowej działalności dydaktycznej
- Analiza, controlig i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
- Bieżąca kontrola budżetów projektów własnych, stopnia ich wykorzystania, wszelkich przesunięć pomiędzy pozycjami finansowymi
- Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig
- Obsługa finansowo-księgowa projektu CASUAL
mgr Dorota Najder
e-mail: dorota.najder@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 309
pokój nr 16
- Uzgadnianie i analiza kont księgowych podatku VAT naliczonego i należnego
- Rozliczanie podatku VAT oraz terminowe sporządzanie deklaracji VAT-7 wraz z załącznikami
- Rozliczanie podatku u źródła
- Wystawianie faktur sprzedażowych
- Czuwanie nad przestrzeganiem postanowień regulaminu ewidencjonowania i rozliczania kwot pieniężnych z tytułu gotówkowej sprzedaży towarów i usług przez jednostki organizacyjne UJ CM
- Koordynacja sprzedaży dokonywanej przez jednostki UJ CM
- Wystawianie not obciążeniowych, refundacyjnych za wynagrodzenia na UJ
- Ocena kwalifikowalności VAT w projektach
- Fakturowanie usług Pracowni Informacji Toksykologicznej
- Obsługa finansowo-księgowa projektu e-POP
lic. Anna Krupa-Andruchów
e-mail: anna.krupa.andruchow@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 309
pokój nr 16
- Uzgadnianie i analiza kont księgowych podatku VAT naliczonego i należnego
- Współudział w rozliczaniu podatku VAT oraz terminowym sporządzaniu deklaracji VAT-7 wraz z załącznikami oraz korekt deklaracji
- Wystawianie faktur sprzedażowych
- Wystawianie not obciążeniowych, refundacyjnych za wynagrodzenia na UJ
- Czuwanie nad przestrzeganiem postanowień regulaminu ewidencjonowania i rozliczania kwot pieniężnych z tytułu gotówkowej sprzedaży towarów i usług przez jednostki organizacyjne UJ CM
- Analiza i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
- Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig
mgr Sylwia Chmiel
e-mail: sylwia.chmiel@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 334
pokój nr 18A
- Kompleksowa weryfikacja formalno-rachunkowa wszystkich dokumentów finansowo-księgowych procedowanych obiegiem workflow i drogą tradycyjną (papierową)
- Sprawdzanie kompletności dokumentów niezbędnych do rozliczenia delegacji krajowych
- Wystawianie not obciążeniowych do delegacji i innych wydatków refundowanych
- Księgowanie wyciągów bankowych dotyczących obsługi zaliczek
mgr Katarzyna Sołtys
e-mail: katarzyna.soltys@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 334
pokój nr 18A
- Kompleksowa weryfikacja formalno-rachunkowa wszystkich dokumentów finansowo-księgowych procedowanych obiegiem workflow i drogą tradycyjną (papierową)
- Sprawdzanie kompletności dokumentów niezbędnych do rozliczenia delegacji krajowych
- Wystawianie not obciążeniowych do delegacji i innych wydatków refundowanych
- Księgowanie wyciągów bankowych dotyczących obsługi zaliczek
lic. Dorota Tomala
e-mail: dorota.tomala@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 354
pokój nr 18
- Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie działalności naukowo-badawczej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
- Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań Collegium Medicum z działalności naukowo-badawczej
- Księgowanie dokumentów Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza
- Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych PSP
- Archiwizacja dokumentów działalności naukowo-badawczej
mgr inż. Anna Manterys
e-mail: anna.manterys@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18
- Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie podstawowej działalności dydaktycznej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
- Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań z działalności dydaktycznej.
- Archiwizacja dokumentów działalności eksploatacyjnej
mgr Bogumiła Ulma
e-mail: bogumila.ulma@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18
- Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie podstawowej działalności dydaktycznej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
- Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań z działalności dydaktycznej.
- Obsługa finansowo-księgowa dotycząca wadiów i zabezpieczeń należnego wykonania umów zawartych przez Collegium Medicum
- Archiwizacja dokumentów działalności eksploatacyjnej
mgr Krystyna Saneluta
e-mail: krystyna.saneluta@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 354
pokój nr 18
- Kontroling przydzielonych budżetów jednostkom administracji ogólnouczelnianej, jednostkom wydziałowym, pozawydziałowym oraz obiektom UJ CM, w tym nadzór nad danymi podstawowymi w zakresie poprawności przypisania w SAP dysponentów środków
- Sporządzanie raportów kosztowych dla obiektów controlingowych ( MPK, Zlecenia), analizy budżetowe
- Weryfikowanie planów remontowych w zakresie poprawności wskazanych źródeł finansowania
- Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych: MPK i zleceniach
- Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w działalności badawczej i eksploatacyjnej- zakładanie oblig
- Uzgadnianie kosztów publikacji pod względem wpisów do RUJ – współpraca z BM ( działalność dydaktyczna)
- Rozliczanie i zamykanie okresów w obszarze CO i FM
- Archiwizacja dokumentów finansowych działalności badawczej i dydaktycznej
mgr Anna Przebinda
e-mail: anna1.przebinda@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 354
pokój nr 18
- Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie działalności naukowo-badawczej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
- Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań Collegium Medicum z działalności naukowo-badawczej
- Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w działalności badawczej – zakładanie oblig
- Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych PSP
- Archiwizacja dokumentów działalności naukowo-badawczej
mgr Magdalena Michalczewska
e-mail: magdalena.michalczewska@uj.edu.pl
tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18
- Analiza, controling i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
- Bieżąca kontrola budżetów projektów własnych, stopnia ich wykorzystania, wszelkich przesunięć pomiędzy pozycjami finansowymi
- Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig
- Uzgadnianie kosztów publikacji pod względem wpisów do RUJ – współpraca z BM,bieżące uzupełnianie wpisów w SAP, przygotowanie zaległych protokołów wykonania usług dotyczących publikacji z działalności naukowo-badawczej
- Archiwizacja dokumentów działalności badawczej i eksploatacyjnej