Dział Księgowości

Dział Księgowości
ul. św. Anny 12, 31-008 Kraków

Do zadań działu należy obsługa procesu ewidencji i rozliczania dokumentów księgowych:
– działalności dydaktycznej;
– działalności naukowo-badawczej;

mgr Katarzyna SodoKierownik
  e-mail: katarzyna.sodo@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 336
pokój nr 12

  • Kierowanie, organizowanie i kontrola pracy Działu w zakresie obsługi księgowej:
    • działalności dydaktycznej i badawczej finansowanej z subwencji na utrzymanie potencjału dydaktycznego i badawczego,
    • środków z IDUJ,
    • podatków: VAT, CIT, podatku u źródła
  • Nadzór nad dokumentacją przyjmowaną do Działu oraz zatwierdzanie dokumentów księgowych przygotowanych przez pracowników Działu
  • Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podległych pracowników przepisów przeciwpożarowych, zasad BHP oraz postanowień regulaminu Pracy

 

  • Sprawozdawczość finansowo-księgowa Collegium Medicum
  • Sprawozdawczość GUS ( wybrane zagadnienia)
  • Opracowanie rocznych planów finansowych oraz sprawozdawczość ich wykonania
  • Kontrola zaksięgowanych dokumentów
  • Księgowanie i uzgadnianie konta przelewów płacowych
  • Analiza i uzgadnianie podatku od nieruchomości

mgr Anna Kasperczyk- zastępca kierownika
  e-mail: an.kasperczyk@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 308
pokój nr 16

  • Księgowanie memoriałowych dokumentów finansowo-księgowych dotyczących działalności naukowo-badawczej
  • Księgowanie wyciągów bankowych w zakresie subwencji na utrzymanie potencjału badawczego oraz uzgadnianie sald
  • Kompleksowy nadzór finansowy i controlingowy nad realizacją zadań określonych w ramach Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza
  • Sporządzanie sprawozdawczości GUS z zakresu działalności naukowo-badawczej
  • Obsługa rozrachunków płacowych

mgr Małgorzata Kotara
  e-mail: malgorzata.gawron@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 308
pokój nr 16

  • Księgowanie dokumentów memoriałowych podstawowej działalności dydaktycznej
  • Księgowanie i uzgadnianie wyciągów bankowych podstawowej działalności dydaktycznej
  • Analiza, controlig i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
  • Bieżąca kontrola budżetów projektów własnych, stopnia ich wykorzystania, wszelkich przesunięć pomiędzy pozycjami finansowymi
  • Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig
  • Obsługa finansowo-księgowa projektu CASUAL

mgr Dorota Najder
  e-mail: dorota.najder@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 309
pokój nr 16

  • Uzgadnianie i analiza kont księgowych podatku VAT naliczonego i należnego
  • Rozliczanie podatku VAT oraz terminowe sporządzanie deklaracji VAT-7 wraz z załącznikami
  • Rozliczanie podatku u źródła
  • Wystawianie faktur sprzedażowych
  • Czuwanie nad przestrzeganiem postanowień regulaminu ewidencjonowania i rozliczania kwot pieniężnych z tytułu gotówkowej sprzedaży towarów i usług przez jednostki organizacyjne UJ CM
  • Koordynacja sprzedaży dokonywanej przez jednostki UJ CM
  • Wystawianie not obciążeniowych, refundacyjnych za wynagrodzenia na UJ
  • Ocena kwalifikowalności VAT w projektach
  • Fakturowanie usług Pracowni Informacji Toksykologicznej
  • Obsługa finansowo-księgowa projektu e-POP 

lic. Anna Krupa-Andruchów
  e-mail: anna.krupa.andruchow@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 309
pokój nr 16

  • Uzgadnianie i analiza kont księgowych podatku VAT naliczonego i należnego
  • Współudział w rozliczaniu podatku VAT oraz terminowym sporządzaniu deklaracji VAT-7 wraz z załącznikami oraz korekt deklaracji
  • Wystawianie faktur sprzedażowych
  • Wystawianie not obciążeniowych, refundacyjnych za wynagrodzenia na UJ
  • Czuwanie nad przestrzeganiem postanowień regulaminu ewidencjonowania i rozliczania kwot pieniężnych z tytułu gotówkowej sprzedaży towarów i usług przez jednostki organizacyjne UJ CM
  • Analiza i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
  • Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig

mgr Sylwia Chmiel
  e-mail: sylwia.chmiel@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 334
pokój nr 18A

  • Kompleksowa weryfikacja formalno-rachunkowa wszystkich dokumentów finansowo-księgowych procedowanych obiegiem workflow i drogą tradycyjną (papierową)
  • Sprawdzanie kompletności dokumentów niezbędnych do rozliczenia delegacji krajowych
  • Wystawianie not obciążeniowych do delegacji i innych wydatków refundowanych
  • Księgowanie wyciągów bankowych dotyczących obsługi zaliczek

mgr Katarzyna Sołtys
  e-mail: katarzyna.soltys@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 334
pokój nr 18A

  • Kompleksowa weryfikacja formalno-rachunkowa wszystkich dokumentów finansowo-księgowych procedowanych obiegiem workflow i drogą tradycyjną (papierową)
  • Sprawdzanie kompletności dokumentów niezbędnych do rozliczenia delegacji krajowych
  • Wystawianie not obciążeniowych do delegacji i innych wydatków refundowanych
  • Księgowanie wyciągów bankowych dotyczących obsługi zaliczek

lic. Dorota Tomala
  e-mail: dorota.tomala@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 354
pokój nr 18

  • Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie działalności naukowo-badawczej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
  • Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań Collegium Medicum z działalności naukowo-badawczej
  • Księgowanie dokumentów Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza
  • Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych PSP
  • Archiwizacja dokumentów działalności naukowo-badawczej

mgr inż. Anna Manterys
  e-mail: anna.manterys@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18

  • Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę  dokonywania płatności w zakresie podstawowej działalności dydaktycznej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
  • Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań z działalności dydaktycznej.
  • Archiwizacja dokumentów działalności eksploatacyjnej

mgr Bogumiła Ulma
  e-mail: bogumila.ulma@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18

  • Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę  dokonywania płatności w zakresie podstawowej działalności dydaktycznej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
  • Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań z działalności dydaktycznej.
  • Obsługa finansowo-księgowa dotycząca wadiów i zabezpieczeń należnego wykonania umów zawartych przez Collegium Medicum
  • Archiwizacja dokumentów działalności eksploatacyjnej

mgr Krystyna Saneluta
  e-mail: krystyna.saneluta@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 354 
pokój nr 18

  • Kontroling przydzielonych budżetów jednostkom administracji ogólnouczelnianej, jednostkom wydziałowym, pozawydziałowym oraz obiektom UJ CM, w tym nadzór nad danymi podstawowymi w zakresie poprawności przypisania w SAP dysponentów środków
  • Sporządzanie raportów kosztowych dla obiektów controlingowych ( MPK, Zlecenia), analizy budżetowe
  • Weryfikowanie planów remontowych w zakresie poprawności wskazanych źródeł finansowania
  • Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych: MPK i zleceniach
  • Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w działalności badawczej i eksploatacyjnej- zakładanie oblig
  • Uzgadnianie kosztów publikacji pod względem wpisów do RUJ – współpraca z BM ( działalność dydaktyczna)
  • Rozliczanie i zamykanie okresów w obszarze CO i FM
  • Archiwizacja dokumentów finansowych działalności badawczej i dydaktycznej

mgr Anna Przebinda
  e-mail: anna1.przebinda@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 354
pokój nr 18

  • Księgowanie dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności w zakresie działalności naukowo-badawczej Collegium Medicum ( faktury, delegacje)
  • Weryfikacja przesyłek bankowych stanowiących podstawę płatności zobowiązań Collegium Medicum z działalności naukowo-badawczej
  • Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w działalności badawczej – zakładanie oblig
  • Analiza nierozliczonych ( zarezerwowanych za pomocą oblig) środków na obiektach controlingowych PSP
  • Archiwizacja dokumentów działalności naukowo-badawczej

mgr Magdalena Michalczewska
  e-mail: magdalena.michalczewska@uj.edu.pl
  tel.: 12 37 04 353
pokój nr 18

  • Analiza, controling i rozliczanie kosztów projektów naukowo-badawczych własnych
  • Bieżąca kontrola budżetów projektów własnych, stopnia ich wykorzystania, wszelkich przesunięć pomiędzy pozycjami finansowymi
  • Potwierdzanie zamówień, rejestrowanie wydatków w projektach własnych – zakładanie oblig
  • Uzgadnianie kosztów publikacji pod względem wpisów do RUJ – współpraca z BM,bieżące uzupełnianie wpisów w SAP, przygotowanie zaległych protokołów wykonania usług dotyczących publikacji z działalności naukowo-badawczej
  • Archiwizacja dokumentów działalności badawczej i eksploatacyjnej